کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد

چهارمحال و بختیاری آماده میزبانی از رئیس جمهور / تکمیل راه‌آهن مهمترین مطالبه مردم از رئیس جمهور

11 مرداد 1393 ساعت 14:07

رئیس جمهور به همراه هیئت دولت چهارشنبه مهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند تا با این سفر بتوانند بخشی از مطالبات به حق مردم استان را جامه عمل بپوشانند.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران استان اظهار کرد: زمانی که به عنوان استاندار انتخاب شدم و کار خود را در استان آغاز کردم با مشکلات بسیاری روبرو بودم که از آن زمان تاکنون تمام تلاش و همت خود را بر رفع این مشکلات قرار دادم.

وی، مشکلات اقتصادی را از مهمترین مشکلات استان دانست و گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده در این مدت مشخص شد که 10 درصد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان فعال، 65 درصد با ظرفیت کمتر از ظرفیت نهایی و 25 درصد کارگاه‌ها هم تعطیل است.

سلیمانی تصریح کرد: برای رفع این مشکل کارگروهی در معاونت مدیریت و برنامه‌‌ریزی استاندار تشکیل داده شد تا طی توافقاتی با بانک‌های عامل مشکلات این واحدها زودتر برطرف تا به چرخه تولید استان بازگردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تعداد مصوبات سفرهای دولت نهم و دهم به این استان را یک هزار و 435 مصوبه برشمرد و افزود: این مصوبات با اعتبار 10 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید در حالی که 2 هزار و 400 میلیارد اعتبار به آن‌ها تخصیص داده شد و ما شاهد تحقق 22 درصدی این مصوبات از نظر ریالی بودیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 300 پروژه از پروژه‌های مصوب شده در دولت قبل عملیاتی نشده و این برای مردم استان توقع ایجاد کرده و ما باید با جذب اعتبارات ملی بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی، مشکلات مدیریتی را از دیگر مشکلات این استان دانست و گفت: در گذشته برخی از مدیران استان کم کار بودند و یا هماهنگی لازم را نداشتند که تصمیم بر آن شد تا مدیران توانمند و با تجربه جایگزین آن‌ها شود.

سلیمانی، توجه به توازن منطقه‌ای را از مهمترین شاخص‌های تغییرات مدیریتی در استان دانست و افزود: توانمندی مدیران، قدرت ارتباط آن‌ها با مدیران میانی و بالاتر و تلاش برای کم‎رنگ کردن اختلافات قومی و سیاسی از دیگر شاخص‌های تغییرات مدیریتی در استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را مهمترین راهکار برون رفت استان از مشکلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های بسیاری بالایی در زمینه نیروی انسانی، معادن و سایر حوزه ها دارد که ضروری است تا با جذب سرمایه‎گذار زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کرد.

سلیمانی در ادامه از سفر رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به استان خبر داد و گفت: این سفر در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری انجام می گیرد.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، محیط زیست، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله همراهان رئیس جمهور در این سفر هستند.

سلیمانی با بیان اینکه در این سفر مصوبه‌ای به تصویب نمی‎رسد، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های ملی مهم از جمله راه‌آهن، پروژه انتقال آب بن- بروجن و پتروشیمی بروجن و لردگان و تکمیل زنجیره تولید فولاد از اولویت‌های استان در این سفر به شمار می‎روند.

وی از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رسانی زمینه را برای حضور و استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور فراهم کنند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 16654

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16654/چهارمحال-بختیاری-آماده-میزبانی-رئیس-جمهور-تکمیل-راه-آهن-مهمترین-مطالبه-مردم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir